Sunday 17 October 2010

STONEHENGE TRIP!!

Haloooooo~~
aku kembali lagi..hehe
kali ni nak cter sal trip ke stonehenge n salisbury...
this trip under international office of uni portsmouth..20 pound per person..quite ok la..
plus,ntah bile masa la nak pegi stonehenge kalau tak ikot trip2 mcm ni kn....



korang tau stonehenge 2 ape??batu batan d jalanan??tidak2....
jambu batu??juga tidak...lesung batu??mgkin ya....sbb aku teringin nak ada lesung batu kat UK ni..nak tumbuk sambal..hehe
dah2..balik ke cerita semulajadi..
STONEHENGE ni terletak di Witshire,UK=united kingdom ye..bukan uLU kELANG~~( bahana rindu malaysia )
This batu is one of the seven wonders of the world..( dulu2 time aku kecik2 la..)
sekarang kn dah ada list baru....
1) CHICHEN ITZA,MEXICO
2)CHRIST REDEEMER,BRAZIL
3)COLLESEUM,ITALI
4)TAJ MAHAL,INDIA
5)GREAT WALL OF CHINA
6)PETRA,JORDAN
7)MACHU PICCHU,PERU
8)AKU
eh2...terlebeh sudah..kesian kat aku....silap2..kesian kat stonehenge,dah tak masuk list latest seven wonders of the world..
tp,takpe2..kiteorg tetap nak g tgk!!
about the history of stonehenge................................................................\















tak terluah dek tulisan..aku tergamam n speechless..( padah malas nak type )
t korang bace sendiri kat wiki ey~~tak pon type je stonehenge kat google..melambak2 melimpah ruah info sal stonehenge..hehe
k la..mesti korang boring dengar,baca aku merapu kan..korang tgk je la gmbr ey..picture tells thousand words kn..

 tada!!!ni la stonehenge..
               ni plak aku ngan kak liana..my new kakak..hehe
                dye kawan mkck aku@cik ayien..so,kami bru kenal kat bumi
                Portsmouth...cehhh..puitis lak i..
                  stonehenge dari kaca mata kamera ku..
               aku dan rakan2 d stonehenge..tolong abaikan situasi tudung..
                 sumpah!very windy n sejuk bangat!! 
    tolong abaikan kaki aku yg mcm terkehel 2..
                ni bukan stoneheng yerk..bukan jugak adik beradik dye..mereka
                hanya beberapa ekor swan yang biasa..tiada wonders of the world..
                this picture taken masa kami round2 pekan Salisbury..on the bridge nak pergi
                market walk..(aku tak tipu kalau rakyat Salisbury baca ni..mesti dyeorg
                 ban aku sbb bg nama sesuka ati jer...

       suasana lagi..( takkan suasani kot..)
                       pondok telefon telekom.
      Salisbury Cathedral
          kami. di hadapan Cathedral tersebut~~
                  besar yg amat bangunan ni...lallu d sebelahnya ibarat orang kerdil..
               admire keindahan ukiran bangunan tersebut.
                         ni masa otw balik..org len semua tido..aku???
                        posing ala2 tyra bank snap gambar sendiri..aku harap2 takde org yg perasan...
                      .sbb takde plak yg cuit aku dan berkata..cantik awak pose!
           ni masa dah nak sampai Portsmouth..aku sedih trip ni dah nak berakhir..
                     so aku pose la cm 2..( sedih cm 2 ke muka ) korang tak yah jawab....
                         aku tau..mmg bukan cm 2..
                    tp......................
  suke jantung aku la...hahaha
 trip kami berakhir dengan pelangi atau lebih specific PELANGI PETANG!
 teringat plak lagu pelangi petang by Allahyarham Sudirman..my fav song 2.
  .syahdu jer time ni...
tetibe teringat sambal belacan Malaysia..


 Oh Angin! Sampaikan RinduKu Pada Mereka Di Sana...

ok la...sampai c2 jer cerita sang kancil dan buaya...hehe
smpai sahaja d hall terus mandi kerana terkena sedikit rintik2 hujan..takot demam t..
tak bek ntok kesihatan...jiwa....dan raga....( bakul pon boleh,kalau nak)

sehingga kita bertemu lagi nanti!
salam!

2 comments:

  1. SUBAHANALLAH...kisah nya mengispirasi..eh salah yg lebih tepat nya gaya bahasa kisah in lucu dan sangat menghibur pembaca..salam kenal dari indonesia

    ReplyDelete